Slik markedsfører du et casino på nett
Allerede på 1800-tallet vokste casinodriften frem i Europa. Derimot var ikke casinodriften synlig i starten. Lokalbefolkningen ble underholdt av dans, gambling, konserter, sport og møtevirksomhet. Dette i offentlige bygninger som ble brukt til samfunnshus. Etter hvert vokste det frem landbaserte casinoer, i både Europa og USA.
I dag kan du besøke landbaserte casinoer i Sverige og Danmark. Mange velger de derimot å reise helt til casinogaten The Strip i Las Vegas. Her kan du oppleve den ekte casinostemningen på nært hold. Hvis du ikke har anledning til å reise til utlandet, kan du i stedet spille i et nettbasert casino. Det lanseres stadig flere norskspråklige casinoer på nett.
Digital markedsføring av casino
Digital markedsføring av casinoer foregår gjerne ved bruk av nettsider, med utenlandsk domene. Derimot velger stadig flere casinoer å tilpasse nettsidene på norsk. På denne måten blir det enklere å nå ut til norskspråklige spillere. Mange nettbaserte casinoer velger å tilby et velkomsttilbud til nyregistrerte spillere.
Når du registrerer deg med en spillekonto vil du derfor få tilbud om å spille noen ekstra runder gratis. Dette er en effektiv måte å tiltrekke seg nye spillere på. Du tilbys også gratis spillerunder ved bruk av en demo. Slike tilbud blir gjerne markedsført ved bruk av sosiale medier og annen form for reklame.
Markedsføring via sosiale mediekanaler
Et casino kan også markedsføres via sosiale mediekanaler. I den senere tid har sosiale mediekanaler som YouTube og Twitch blitt mye brukt. Ved bruk av disse markedsføringskanalene når du raskt ut til målgruppen. Her kan du effektivt vise dine ferdigheter og promotere nye casinospill. Dette mens du kommenterer under live sendingen.
Det er også mulig å bruke andre sosiale medier til markedsføringen. Derimot godtar ikke alle sosiale mediekanaler direkte markedsføring av casinodriften. Det er viktig at markedsføringen tilrettelegges for potensielle spillere. Sosiale mediekanaler som Facebook og Instagram er nyttige verktøy i forbindelse med den digitale markedsføringen.
Økende bruk av søkeoptimalisert tekst
I forbindelse med digital markedsføring brukes det mye tekst. Denne teksten publiseres på nettcasinoets hjemmeside, blogg eller sosiale mediekanaler. For å øke rangeringen i Google og andre søkemotorer, brukes det søkeoptimalisert tekst. Dette blir betegnet som bruk av SEO. Det skrives blant annet artikler ved bruk av nøkkelord.
Det er viktig å få mange besøk på nettsiden. Nettsiden bør være oversiktlig og brukervennlig for nye spillere. Du bør derfor tilrettelegge for at de ulike spillkategoriene er godt synlig. Det bør være mulig å spille demoer med en gang. Dette for å øke interessen til de mange spilleautomatene, som er tilgjengelig på casinosiden.
Affiliates marketing på nett
Et nettbasert casino er avhengig av at registrerte spillere besøker casinosiden. Derimot er det også viktig å tiltrekke seg nye spillere, ved blant annet å bruke affiliates markedsføring. Dette er effektivt for casinoer som ønsker å tiltrekke seg besøkende til casinosiden. Affiliate markedsføring innebærer bruk av linker.
Ved bruk av linkbygging øker du trafikken til casinoets nettside. En affiliates-side er en nettside som har en høy rangering på enkelte nøkkelord, som brukes når det søkes i søkemotoren. Dette er gjerne casinorelaterte ord som ofte brukes når de skal finne et passende nettcasino. Hver gang noen trykker på linken får eieren av hjemmesiden provisjon av nettcasinoet.
Bruk av målrettet reklame
I forbindelse med markedsføring av casinoer brukes det målrettet reklame. Dette omfatter blant annet bruk av TV-reklamer. Mange nettbaserte casinoer bruker derfor å sende TV-reklame i beste sendetid. Dette gir selvsagt seerne et innblikk i hvordan et nettcasino fungerer. Det tilbys i tillegg bonuser og andre kampanjetilbud.
De fleste nettcasinoer tilbyr mobilvennlig casinosider. Du kan også laste ned en app til din iPhone, Android eller andre bærbare enheter. I den forbindelse er det mulig å markedsføre direkte via mobilen. Her kan du tilby både rabatter og kampanjekoder. Mobilen brukes også mye i forbindelse med sosiale media. Dette er derfor en god markedsføringskanal for dagens casinoer.
Stadig flere casinoer på nett
Det lanseres stadig flere nettcasinoer i dag. Dette er casinoer som kontinuerlig jobber aktivt for å markedsføre sine spilleautomater og andre casinospill. Stadig flere nettbaserte casinoer velger tilrettelegge sine nettsider på norsk. For å øke trafikken til casinosiden tilbys det ofte velkomsttilbud og andre bonuser.